Silencio
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Lista zaklęć

Go down

Lista zaklęć Empty Lista zaklęć

Pisanie by Narrator Wto Lut 18, 2014 7:59 pm


Zaklęcia niewymagające rzutu kością.
Zaklęcia wymagające rzutu kością.
Zaklęcia Niewybaczalne (także wymagające rzutu kością).
Z faktu, że Zaklęcia Niewybaczalne są zaklęciami wymagającymi ogromnej mocy, potrafią je rzucić jedynie czarodzieje o poziomach III i IV. To samo tyczy się zaklęć niewerbalnych.

Accio - sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru  i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
Aguamenti - wytwarza strumień wody z różdżki.
Alohomora - zaklęcie otwierające.
Anapneo - udrożnia drogi oddechowe.
Anteoculatia - zaklęcie powoduje rośnięcie poroża.
Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz.
Ascendio - powoduje wyrzucenie człowieka w powietrze.
Avada Kedavra - zaklęcie uśmiercające.
Avis - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.

Bąblogłowy - tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
Baubillous - tworzy jasnożółty piorun.
Bolate Acendelai - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
Bombarda Maxima - powoduje eksplozję wskazanego przedmiotu.

Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.
Chłoszczyść - zaklęcie czyszczące dany obiekt.
Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.
Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu.
Conjunctivitis - oślepia ofiarę.
Cruciatus -  sprawia ogromny ból.
Zaklęcie Czterech Stron Świata - różdżka obraca się w kierunku północnym.

Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem.
Densaugeo - wydłuża przednie zęby.
Deprimo - zaklęcie żłobiące.
Diffindo - rozcina.
Dissendium - otwiera tajemne przejście.
Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
Depulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym, nie powoduje większych obrażeń.
Duro - zamienia przedmioty w kamień.

Enervate - uzdrawia (leczy) i regeneruje.
Engorgio - powiększa małe obiekty.
Episkey - niweluje (leczy) uszkodzenia ciała.
Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum.
Zaklęcie Patronusa - zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. 
W przypadku użycia o jako zaklęcia obronnego należy rzucić kością, a w wypadku wysyłania wiadomości nie.
Expelliarmus - rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę.

Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (np. bandażujące złamania).
Zaklęcie Fideliusa -  bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali.
Finite - kończy działanie niektórych zaklęć.
Finite Incantatem - powoduje znikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy, lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia.
Flagrate - oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.

Gemino - powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Glacius - zamraża wodę.
Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).

Harmonia nektere passus - umożliwia działanie Szafki Zniknięć.
Homenum revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.

Immobilus - unieruchamia ofiarę spowalniając ją.
Impedimenta - na pewien czas spowalnia ofiarę.
Imperius - służący do przejęcia kontroli nad inną istotą.
Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
Incendio - podpala.

Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.

Zaklęcie Kameleona - kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.


Lacarnum Inflamarae - umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
Legilimens - umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół.
Liberacorpus - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). 
Locomotor Mortis - uniemożliwia ruch.
Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki.
Lumos Maxima - wzmocnienie zaklęcia pierwotnego.
Lumos Solem - światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych.

Meteourok Recanto - zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. desz padający z dachu.
Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów.
Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
Morsmordre - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak. Potrafią go jedynie Śmierciożercy.
Muffliato -  sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego. [Severus Snape]

Petrificus Totalus - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.
Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik.
Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Protego - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne. 
Protego Horribilis - najsilniejsze zaklęcie ochronne.
Protego Totalum - sprawaia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
Piertotum Locomotor - ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp.

Quietus - osłabia siłę głosu.

Reducto - niszczy nawet duże obiekty, mieląc je na proch.
Relashio - sprawia, że z różdżki strzelają iskry (w otoczeniu wodnym jest to strumień wrzątku) można go użyć do poparzenia osoby lub do np. spalenia łańcuchów.
Reparifarge - cofa skutki błędnej transmutacji.
Reparo - naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty.
Repello Muggletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
Rictusempra -  jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.

Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym. [Severus Snape]
Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Sillencio - wycisza całkowicie.
Sonorus - zwiększa siłę głosu.
Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.

Tarantallegra -  wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy.
Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew.
Upiorogacek - straszy i wywołuje lęk. [zaklęcie niewerbalne] 

Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory.
Wingardium Leviosa - unosi wskazany obiekt.

Istnieje możliwość dodania własnego zaklęcia. Aby tak zrobić należy opisać je za pomocą poniższego kodu i dodać jako odpowiedź w tym temacie.


Kod:
[b]Nazwa zaklęcia[/b]:
[b]Opis[/b]: werbalne/niewerbalne + działanie.
[b]Wymaga rzutu kością[/b]: tak/nie.
[b]Czy zaklęcie jest ogólnie znane w czarodziejkim świecie czy znają je jedynie wybrane postacie (postać)?[/b]
Ogólnie znane/lista postaci znających zaklęcie.
Narrator
Narrator


Liczba postów : 288

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach